top of page
  • betül fırat

"Kendini Resimle Ä°fade Etmek"

Güncelleme tarihi: 4 Tem 2022

Duygularını, hislerini kağıda boyalarla yansıtmak. Resim yaşamına başlama serüveni, resim yapmayı keşfetmek ve resmin birer yetenek sonucumu oluşması üzerine gerçekleştirilen sanat ve resim çizimi hakkında Asmaa hanımla konuştuk.


1-Öncelikle sizi tanıyarak başlayabilir miyiz?

Adım Asmaa, 55 yaşındayım. 30 sene önce Ürdün’den Türkiye’ye geldim.



2-Çizime olan ilginizi nasıl keşfettiniz, yoksa yeteneğinizi ortaya çıkaran biri var mı?

Çocukluğumdan beri çizime hep merakım vardı. Resim çizmek beni rahatlatıyor ve huzurlu hissettiriyor. İlk okulda boş zamanlarımda kendi kendime çizim yapardım. Kendimi resimle ifade etmeyi seviyorum. Yapılan resimlerim beğeniliyordu. Bende zamanla bu yeteneğimi geliştirdim.



3-Aileniz resme olan ilginize nasıl karşılık verdiler?

Aslında çok fark edilmedi diyebilirim. Hep kendi kendime çizimler yapardım fakat yaş ilerledikçe ve geliştirdikçe etrafımdan ve ailemden çok güzel övgüler aldım.



4-Sanatta sizi yönlendiren, sizin esinlendiğiniz isimler oldu mu?

Evet kesinlikle oldu. Baba tarafından akrabam olan hattat Osman Taha’dan çok etkilendim. Kendisi çok ünlü bir hattat ve çok bilinmese de aynı zamanda resim yapıyor. Dünyadaki Kuran-ı Kerimlerin çoğu onun el yazısıdır.




5-Resim yapmak istiyorum ama hiç beceremiyorum diyen kişilere ne öneriyorsunuz?

İstek olduktan sonra teknikleri öğrenerek çizim yapabilirler. Sabır ve azim gerekli.



6-Resim yetenek midir sizce?

Resim yetenektir evet, ama sonradan da öğrenilebilir. Yeteneğim yok deyip kaçmamak da gerekli. Yeteneksiz bir insan gerekli eğitimi aldığında, çizim yapma öğretisi kazanabilir.


yaÄŸmurda ki tren

7-En sevdiğiniz çizdiğimiz resim hangisi ve neden?

Yağmurdaki bir tren yolculuğunu çizdim onu çok seviyorum.


8-Son olarak eklemek istediğiniz, sanatla ilgili düşünceleriniz var mı?

Ülkemizde çok önemli sanatçılar var değerlerini bilinmesi gerekli. Sanata değer veren sanatla ilgilenen her toplum kalkınır. Çağa iz bırakmak, sanatla uğraşmak ruhani olarak da insana kendini iyi hissettirir. Sanat ve sanatçı toplumun sesi olmak zorundadır. Sanat ve sanatın oluşum süreçlerinde toplumun bir çok etkisini, sanatın olay üzerinde görmekte mümkündür.



2 görüntüleme0 yorum

Son Yazılar

Hepsini Gör
bottom of page